Editoriale
Chi xe che ga paura de le done?
Ogni ano a sto tenpo, ghe dedichemo na riflession a la question feminile. Xe senpre massa poco!
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"Vardeme
te i oci! E mi sarìa on peso par la società?" |
Sarala na stajon, sarala
na scusa, ma ogni volta che riva primavera, insieme co la
natura se sveja anca el problema che ne toca da vissin e
che no riguarda solo l'altra metà del cielo, la dona, ma
anca l'omo!
Quante parole, massa parole! Quanti sbrodolamenti par un
giorno, quasi tuto finto, quelo de la "Festa de la dona".
A gavì rason: co ste tante parole se conclude ben poco!
E credìo che senza parole a se concluda de pi? Manco che
manco! Se "boca sarà no ciapa mosche", boca sarà no conclude
afari! Bisogna continuare a vèrzare boca, non par dire putanade,
ma par afrontare la sfida che da tanto tenpo la dona la
ga lancià a l'omo par catare un punto de acordo sul riconossimento
del ruolo de la dona ne la società moderna.
El problema el xe vecio che mai, ma 'l xe anca senpre novo,
parché la soluzion la va 'vanti a du passi s'on coarelo!
Pare parfin che qualchedun gabia paura de la dona, paura
che la ghe frega el posto, el baston del comando, la carega
del potere.
No xe fàssile capire parcossa càpita ste robe. Forse la
mentalità carateriale de l'omo che 'l se sente te le vene
el sangoe del potere. Forse se trata de na tradizion: "In
casa son mi el mas-cio!". Se sa che le tradizion no xe fàssile
farle morire. E questo xe un fato positivo. Ma se pole mantegnerle
in vita adatàndole al momento che se vive, agiornàndole
parché no le sapia da mufa!
Lavori ùmili, assistenza a malà e veci, volontariato de
ogni tipo, responsabilità de la fameja... Basta che le parla:
tuti lavori che pol farli le done.
Pol darsi che l'ategiamento de l'omo el sia anca el risultato
de on rajonamento. Ghe xe sete done par ogni omo te 'l mondo:
se 'assemo comandare la dona...; le done le vive in media
diese ani pi de l'omo: via mi... la fa ora comandare...
Naturalmente, el xe on pensare inquinà da l'egoismo.
Anca ne la Ciesa stessa, no xe che la religiosa la gabia
più responsabilità, più cònpiti inpegnativi o la possa métare
a fruto el so carisma, la so sensibilità, pi de la dona
comune. Anca da sta recia no se ghe sente mia massa!
Na volta jera parché la dona no la domandava gnente de pi
del poco che la gheva, ma 'desso che, par vari motivi, la
s'à fato 'vanti, no xe giusto inpedirghe de partecipare
a la costruzion de on mondo dove la ga da starghe drento
anca ela!
La dona, par so precisa natura - le ecezion le ghe sarà
senpre e le conferma la règola - la vole on mondo dove la
maternità la sia considerà la misura de la società, dove,
in altre parole, sta società la gabia da considerare un
fato normale - non on peso, on dano, na pèrdita - quando
la sta casa dal lavoro parché sona la sveja del so ruolo
de "portatrice de vita".
Quando la società la rivarà a far suo sto principio sacrossanto,
la dona la podarà finalmente dire de avere ragiunto la parità.
Tuto el resto vegnarà da solo e finirà tanti privilegi che
'ncora 'desso porta aqua solo al molin de l'omo. Da la valorisazion
de la dona se passarà a la rivalutazion de la persona, quindi
de la società.
Pensare a questo co corajo e speranza, vol dire dimostrare
che la dona no la fa paura a nissun. Anzi!
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